BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS

Thursday, January 20, 2011

ucu................

rindu...buat mase ni hanya itu saje ungkapan yang mampu saya ucapkan...tanggal 15 jan 2011 tepat jam 0905, ucu telah kembali ke rahmatullah...naluri saya memang selalunye tepat...insan yang paling banyak berjasa dalam hidup saya selain mak dan ayah telah pergi meninggalkan saya...hanya allah sahaje yang tahu ape yang saya rase skang...

ucu sakit tak lame...mase hari pertunangan saya hari tu, ucu masih boleh bercakap dan berbual walaupun tak bape jelas butir percakapannye...dan selama saya cuti untuk bertunang ucu tidur dengan saya...saya rindu saat saat tu...

kepergian ucu meninggalkan kesan yang amat mendalam dalam hidup saya sekeluarga terutamanye mak...dari mak kawen sampaila ke akhir hayat ucu, memang mak tak berpisah dengan ucu...sebab tu bila ucu pergi, mak la orang yang paling terasa skali...rumah pusaka kini kosong...

sangat susah untuk saya adapt ape yang dah terjadi skang...mak jadik lemah..takde kawan nak berbual dan luahkan perasaan...saya jadik buntu...nak bawak mak ke KL, ayah plak di kampung...ape yang saya boleh buat hanyala berdoa setiap mase supaya allah tenangkan hati mak n redha dengan ape yang dah jadik...depan mak saya sangat tabah...tapi belakang mak saya nangis semahu mahunye...saya tak boleh lemah depan mak...

apepun yang pergi tetap pergi...yang tinggal hanyala memori dengan ucu...kenangan dengan ucu tiada tolok bandingnye...dan jasa ucu pada saya dan adik beradik hanya allah yang dapat balas...

tiba tiba saya teringat satu mesej yang abang hantar semalam...

"...tiada lagi ku dengar kidungmu..tiada lagi derai tawamu..hanya kesepian yang kian mencengkam jiwaku..malam malam dingin membeku..hari hari kian kelabu..dalam doa kudus ku sebut namamu cintaku..oh sayang damailah kau di sana..di sisi tuhan yang Esa..alfatihah buat ucu kita..."

berderai airmata saya bila baca mesej dari abang...dia jugak yang banyak uruskan hal perihal ucu...abang, aku akan setabah kau...aku kuat sebab kau kuat...

untuk almarhumah hamidah binti atan...kami sayang ucu...semoga ucu jumpe tok bah n tok mok...

untuk mak...kuatla mak dan redha la untuk ape yang dah berlaku...allah lebih menyayangi dirinya...

untuk ayah...lelaki di sebalik kekuatan mak...kasih sayang ayah melebihi segala galanye...

untuk abang emi, kak fiza, ayit n siti...kalian adalah kekuatan aku...takde ucu mungkin kita membesar di tangan orang asing...ucu adalah kita...dan kita adalah waris waris ucu...doa kita adalah pengikat kita dengan ucu....

ucu............diknoi sayang dan rindukan ucu......='(

0 comments: